Τι είναι το γάλα βρώμης;

Πολλοί φυσιοπαθητικοί και διαιτολόγοι συνιστούν το γάλα βρώμης ως εναλλακτική λύση στο γαλακτοκομικό προϊόν λόγω της δυσανεξίας στη λακτόζη κάποιων ατόμων, των αυστηρά χορτοφάγων και άλλων που προτιμούν να αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Τι είναι το γάλα βρώμης και γιατί θεωρείται υγιεινή εναλλακτική λύση;

  Τι είναι το γάλα βρώμης;

     Όπως δηλώνει και το όνομα το γάλα βρώμης προέρχεται από βρώμη ολικής άλεσης. Λένε ότι έχει ευχάριστη, ελαφρώς γλυκιά γεύση και γαλακτώδη υφή. Στο εμπόριο διατίθεται σε πολλά καταστήματα υγιενής διατροφής ή μπορείτε να παρασκευάσετε εύκολα το δικό σας στο σπίτι. Συνηθισμένο προϊόν δημητριακών, η βρώμη είναι πολύ γνωστή για τη διατροφική της αξία και συχνά αντικαθιστά το κύριο συστατικό στο μούσλι και σε άλλα υγιεινά δημητριακά πρωινού.

     Ένα από τα πλεονεκτήματα της βρώμης απέναντι στα άλλα δημητριακά είναι ότι είναι το μόνο σιτηρό που περιέχει υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης παρόμοια με αυτά που βρίσκονται στα όσπρια. Μελέτες έχουν δείξει ότι η πρωτεΐνη που περιέχει η βρώμη έχει παρόμοια ποιότητα με εκείνη των φασολιών σόγιας, που θεωρείται συχνά η καλύτερη πρωτεϊνική πηγή για τους χορτοφάγους. Επίσης, σύμφωνα με ορισμένες μελέτες κάποιες ποικιλίες βρώμης είναι ασφαλείς για κατανάλωση σε μια διατροφή χωρίς γλουτένη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο για το σιτάρι από άτομα με κοιλιοκάκη. Συνιστάται, ωστόσο, αυτό να γίνεται έπειτα από διαβούλευση με καταρτισμένο επαγγελματία υγείας ή αν το γάλα βρώμης ή γαλακτοκομικό προϊόν από βρώμη προσδιορίζεται ως «χωρίς γλουτένη».

     Εκτός από πρωτεΐνες το γάλα βρώμης λέγεται ότι περιέχει 10 απαραίτητα μέταλλα και 15 βιταμίνες. Ένα μόνο ποτήρι γάλακτος βρώμης μπορεί να περιέχει μέχρι και 35% της ΣΗΠ στις Ηνωμένες Πολιτείες (Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη) ασβεστίου κάνοντάς το ένα ιδιαίτερα καλό υποκατάστατο για το γάλα. Ένα άλλο πλεονέκτημα του γάλακτος βρώμης είναι ότι είναι μια εναλλακτική λύση στο γάλα με χαμηλά λιπαρά περιέχοντας μόνο 2,5 γραμμάρια λιπαρών και 0 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών ανά μερίδα σε σύγκριση με το γάλα που περιέχει 8 γραμμάρια λιπαρών και 5 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών. Επίσης, δεν περιέχει χοληστερόλη, ενώ το πλήρες γάλα περιέχει 24mg χοληστερόλης ανά μερίδα.

 Πώς να κάνετε γάλα βρώμης

     Σαν να μην έφταναν τα άλλα οφέλη του το σπιτικό γάλα βρώμης είναι φτηνότερο από τα γαλακτομικό γάλα και τα άλλα γαλακτοκομικά υποκατάστατα, και πολύ εύκολο στην παρασκευή του. Οι συνταγές είναι πολλές, αλλά ουσιαστικά χρειάζεται να βράσετε μόνο 5 φλυτζάνια νερό, προσθέστε 1 φλυτζάνι βρώμη και σιγοβράστε μέχρι να ψηθεί. Στη συνέχεια, ρίξτε το μείγμα στο μπλέντερ και ανακατέψτε μέχρι να γίνει λείο. Μερικοί προτείνουν επίσης το στράγγισμα μετά από το μπλέντερ για να αφαιρεθούν οι σβώλοι. Οι αχρησιμοποίητες μερίδες μπορούν να φυλαχτούν στο ψυγείο.

Rate this item
(0 votes)