Το χρώμα των τροφών συνδέεται με τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε μια νέα παραλλαγή του παλιού γνωμικού το περιοδικό Stroke της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρίας θέτει το ερώτημα: Ένα μήλο την ημέρα κάνει το εγκεφαλικό πέρα; Η απάντηση, σύμφωνα με τη μελέτη που καλύπτει το άρθρο μπορεί να είναι «Ναι».

Το μυστικό ωστόσο δεν έγκειται στο ίδιο το μήλο, αλλά στο χρώμα του φλοιού του. Σύμφωνα με τη μελέτη το χρώμα των τροφίμων μπορεί να συνδέεται με τον μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού.

  Οι χρωστικές ουσίες στα φρούτα και τα μούρα είναι γνωστές για την περιεκτικότητά τους σε θρεπτικές ουσίες. Σε ένα προηγούμενο άρθρο του Natural Therapies Pages «Γιατί να τρώμε μακκί μούρα;», για παράδειγμα αναφέρεται ότι τα βυσσινί μούρα «περιέχουν συγκεκριμένα ανθοκυάνες γνωστές ως δελφινιδίνες που συγκεντρώνουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δραστηριότητα στον οργανισμό.» Σύμφωνα με τη μελέτη, τα φρούτα με λευκή σάρκα και τα λαχανικά όπως το κουνουπίδι, τα αγγούρια, τα μήλα και τα αχλάδια φαίνεται να περιέχουν άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες που μπορούν να συμβάλουν ακριβώς στη μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο.

 Η μελέτη που διενεργήθηκε από τη Linda M. Oude Griepκαι την ομάδα της στο Πανεπιστήμιο της Ολλανδίας διαιρεί τα τρόφιμα σε τέσσερις χρωματικές ομάδες. Διεξήχθη σε μια περίοδο 10 ετών με 20.069 εθελοντές μεταξύ 20 και 65 ετών και η ομάδα ανακάλυψε ότι φαίνεται να υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης λευκών λαχανικών και φρούτων, ιδιαίτερα των μήλων και των αχλαδιών, και μειωμένη συχνότητα εγκεφαλικού επεισοδίου στους συμμετέχοντες της μελέτης. Σύμφωνα με το άρθρο, από την Heike Wersching, Διδάκτωρ Ιατρικής, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης υπήρχε «9% μικρότερος κίνδυνος για εγκεφαλικό επεισόδιο για κάθε 25 g/d αύξηση της κατανάλωσης λευκών φρούτων και λαχανικών.» Ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα λευκά φυτά με την ονομασία κερκετίνη μαζί με τα υψηλά επίπεδα διαιτητικών ινών μπορεί να ευθύνεται γι’ αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Η Oude Griep και οι συνάδελφοί της τόνισαν ότι ενώ η λευκή ομάδα έδειξε να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού, τα πράσινα φρούτα και λαχανικά, οι κίτρινες, οι κόκκινες και οι μωβ κατηγορίες περιέχουν επίσης ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά και προστατεύουν ενάντια σε άλλες χρόνιες ασθένειες. Ο Δρ. Wesching, συγγραφέας του άρθρου, τόνισε επίσης ότι ενώ η Oude Griep και οι συνεργάτες της «χρησιμοποίησαν ένα έγκυρο, λεπτομερές ημιποσοτικό ερωτηματολόγιο συχνότητας κατανάλωσης τροφών» και έκαναν «άφθονες στατιστικές προσαρμογές» για να αποφευχθεί η σύγχυση των ευεργετικών ιδιοτήτων των λευκών φρούτων και λαχανικών με τις ευεργετικές ιδιότητες ενός υγιεινού τρόπου ζωής γενικότερα, υπήρχε ένας στατιστικός κίνδυνος λάθους. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν αρκετά ενθαρρυντικά ώστε να χρειαστούν περισσότερες μελέτες.

  Επιστημονικές μελέτες όπως αυτή βοηθούν στην επικύρωση αυτών που υποστηρίζουν οι επαγγελματίες της υγείας εδώ και τόσα χρόνια: τα φυσικά τρόφιμα ολικής αλέσεως κάνουν καλό και συμβάλουν στην πρόληψη σοβαρών ασθενειών όπως το εγκεφαλικό επεισόδιο, ο καρκίνος και η καρδιοπάθεια που μας ταλαιπωρούν σήμερα. Ένα είναι σίγουρο: μια πολύχρωμη, πεντανόστιμη σαλάτα με φρούτα ή λαχανικά δεν φαίνεται μόνο νόστιμη, αλλά είναι και θρεπτικότατη.

Rate this item
(0 votes)