Αντιφλεγμονώδεις τροφές

Η έρευνα δείχνει ότι πολλές από τις τροφές που καταναλώνουμε προκαλούν φλεγμονώδη αντίδραση και μπορεί να επιταχύνουν τη φλεγμονή σε κυτταρικό επίπεδο προκαλώντας φλεγμονώδεις παθήσεις όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ορμόνη όπως οι ουσίες που ονομάζονται λευκοτριένια και προσταγλανδίνες είναι προφλεγμονώδεις και μπορούν να συμβάλλουν σε φλεγμονώδεις παθήσεις καθώς είναι κυτταρικοί αγγελιοφόροι για τη ρύθμιση της ανοσοποιητικής και φλεγμονώδους διαδικασίας. Αυτές οι ουσίες παράγονται στον οργανισμό από ένα λιπαρό οξύ που ονομάζεται αραχιδονικό οξύ. Με την κατανάλωση πολύ μεγάλης ποσότητας φλεγμονωδών τροφών υπάρχει αύξηση του αραχιδονικού οξέος στον οργανισμό προκαλώντας ένα χείμαρρο φλεγμονωδών αντιδράσεων.

Η φλεγμονή είναι σημαντική στον οργανισμό ως ένα βαθμό. Συμβάλλει στη βοήθεια και την υποστήριξη της διαδικασίας επούλωσης. Ωστόσο, όταν βρίσκεται σε ακράτεια γίνεται προβληματική και μπορεί να προκαλέσει χρόνιες νόσους και παθήσεις.

Είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία μας να κάνουμε έξυπνες επιλογές τρόπου ζωής. Οι επιλογές που κάνουμε επιδρούν στον τρόπο που διεξάγουμε τη ζωή μας συναισθηματικά και πνευματικά, καθώς και τη συμβολή μας στα ενεργειακά επίπεδα και τις φλεγμονώδεις καταστάσεις.

 Υγιή λίπη

     Τα υγιή λίπη υποστηρίζουν την αντιφλεγμονώδη αντίδραση. Η έρευνα έχει δείξει ότι αν φλεγμονή είναι παρούσα η αύξηση των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων μπορεί να τη μειώσει. Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα βρίσκονται στα ψάρια του κρύου νερού όπως ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί. Φλεγμονή μπορεί να παρουσιαστεί επίσης κι όταν τα ωμέγα 3 και ωμέγα 6 δεν είναι ισορροπημένα και υπάρχει μεγαλύτερη ποσότητα ωμέγα 6 στη διατροφή μας. Δυστυχώς, η κοινωνία μας παρουσιάζει πολλές ευκαιρίες για κατανάλωση ωμέγα 6 λιπαρών οξέων και όχι ωμέγα 3. Τα ωμέγα 6 βρίσκονται στο σαφράνι, τη σόγια, το καλαμπόκι και στα έλαια ηλίανθου. Είναι σημαντικό επομένως να γνωρίζουμε τη πρόσληψή μας αυτών των δύο λιπαρών οξέων.

 Φρούτα και λαχανικά

     Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά. Αυτά είναι σημαντικά προκειμένου να καταπολεμηθούν οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο σε χρόνιες φλεγμονώδεις παθήσεις. Είναι σημαντικό να καταναλώνετε μια ποικιλία φρούτων και λαχανικών για να αποκτήσετε τα οφέλη της ποικιλίας των αντιοξειδωτικών που είναι παρόντα σε αυτές τις τροφές.

Προβιοτικά

     Τα προβιοτικά είναι βακτήρια που βρίσκονται στο έντερο. Υποστηρίζουν το υγιές πεπτικό σύστημα και συμβάλλουν στη μείωση των φλεγμονών του γαστρεντερικού σωλήνα. Τα προβιοτικά είναι αποτελεσματικά και για την πέψη των θρεπτικών ουσιών από τον γαστρεντερικό σωλήνα στο κυκλοφορικό σύστημα.

Βότανα και μπαχαρικά

     Τα βότανα και τα μπαχαρικά δεν νοστιμίζουν μόνο τα πιάτα μας, αλλά περιέχουν και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Αυτά περιλαμβάνουν την κουρκούμη, το γαρίφαλο, το πιπέρι καγιέν, το δενδρολίβανο, τη ρίγανη και το τζίντζερ.

Τσάι

     Το μάυρο τσάι, το άσπρο τσάι και το πράσινο τσάι περιέχουν αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Επεξεργασμένα τρόφιμα

     Η υπερβολική κατανάλωση τροφών που προκαλούν φλεγμονές μπορεί να επιδεινώσουν χρόνιες φλεγμονώδεις ασθένειες και παθήσεις.

     Οι προφλεγμονώδεις τροφές περιλαμβάνουν:

  • Τρανς λιπαρά
  • Εξευγενισμένα σάκχαρα
  • Υπερβολική ποσότητα γαλακτοκομικών προϊόντων αν το άτομο έχει δυσανεξία σε αυτά.
  • Υπερβολική ποσότητα γλουτεΐνης αν το άτομο έχει δυσανεξία σε αυτήν.
  • Υπερβολική ποσότητα καφεΐνης
  • Αλκοόλ
  • Εξευγενισμένα δημητριακά που του ςέχουν αφαιρεθεί οι θρεπτικές ουσίες.

 Είναι σημαντικό να περιορίσετε ή να αποφεύγετε αυτές τις τροφές προκειμένου να έχετε την απόλυτη υγεία. Επισκεφτείτε τον διατροφολόγο ή τον φυσιοπαθητικό σας για περισσότερες συμβουλές προκειμένου να αντιστρέψετε ή να αποφύγετε τις χρόνιες φλεγμονώδεις παθήσεις.

Rate this item
(0 votes)