Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά έχουν γίνει καθημερινή λέξη. Η λέξη «αντιοξειδωτικά» εμφανίζεται αυξανόμενα παντού. Από το εξώφυλλο ενός περιοδικού για την υγεία μέχρι το κουτί του αγαπημένου σας καλλυντικού.

Έχουμε συγκεντρώσει στοιχεία ότι είναι ευεργετικά για την υγεία μας, ωστόσο, τι είναι, ποιά είναι τα οφέλη τους για την υγεία και γιατί έχουν γίνει οι ήρωές μας;  Τα αντιοξειδωτικά απομακρύνουν τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθή κακόβουλα μόρια που σε μεγάλες ποσότητες προκαλούν οξειδωτικό άγχος στα κύτταρά μας. Το ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί σκόπιμα να δημιουργήσει ελεύθερες ρίζες για να καταπολεμήσει ιούς και βακτήρια, ωστόσο, αν υπάρχουν πολλές ελέυθερες ρίζες στον οργανισμό μας μειώνουν την μακροζωΐα και συμβάλλουν στη γήρανση και τις ασθένειες.

     Υπάρχουν πολλοί φορείς που συμβάλλουν στη δημιουργία ελεύθερων ριζών. Περιλαμβάνουν:

  •    Αλκοόλ
  •    Άγχος
  •    Κάπνισμα
  •    Μόλυνση
  •    Υπερβολική άσκηση
  •    Επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα αντιοξειδωτικά συστατικά περιλαμβάνουν:

   Το πορτοκαλί χρώμα των τροφών είναι πλούσιο στο αντιοξειδωτικό που ονομάζεται βήτα-καροτίνη. Η βήτα-καροτίνη μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε αυτό το αντιοξειδωτικό συμπεριλαμβάνουν τα καρότα, τα βερίκοκα, τα κολοκύθια, το σπανάκι, το λάχανο, τα μάνγκο.

    Η λουτεΐνη βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι και το λάχανο. Η λουτεΐνη συνδέεται με την υγεία των ματιών.

   Οι μαγειρεμένες τομάτες είναι μια θαυμάσια πηγή του αντιοξειδωτικού που ονομάζεται λυκοπένιο. Άλλες διατροφικές πηγές συμπεριλαμβάνουν τα πορτοκάλια σανγκουίνι, τα ροζ γκρέιπ φρουτ, τα βερίκοκα.

    Η βιταμίνη C ονομάζεται και ασκορβικό οξύ. Είναι άφθονη σε πολλά φρούτα και λαχανικά, δηλαδή τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα πορτοκάλια, τα ακτινίδια.

    Το σελήνιο είναι ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό. Δυο καρύδια Βραζιλίας την ημέρα δίνουν τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη σεληνίου.

    Η βιταμίνη Ε ή άλφα-τοκοφερόλη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα αμύγδαλα και σε πολλά έλαια.

      Συνιστάται τα άτομα να έχουν μια ποικίλη διατροφή, η οποία συμπεριλαμβάνει μια σειρά από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, σιτηρά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, σπόρους, κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα για υγεία και ευημερία, και μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Η έρευνα έχει δείξει επίσης ότι τα αντιοξειδωτικά χρησιμοποιούνται καλύτερα στον οργανισμό μας από τις διατροφικές πηγές και όχι από συμπληρώματα. Επισκεφτείτε τον φυσιοπαθητικό, τον διατροφολόγο ή τον διαιτολόγο σας για συμβουλές.

Rate this item
(0 votes)