Πόσα τεχνητά γλυκαντικά τρόφιμα τρώμε;

 Καθώς οι άνθρωποι ενεργοποιούνται από τις αρνητικές συνέπειες της πολλής ζάχαρης στρέφονται σε τεχνητά γλυκαντικά για να εκπληρώσουν την επιθυμία τους για γλυκό. Οι παρασκευαστές τροφίμων επιδιώκουν να αντικαταστήσουν τη ζάχαρη με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες.

Ως καταναλωτές, μπορούμε να δούμε την αύξηση αυτής της τάσης κάνοντας απλά μια βόλτα στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ. Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες βρίσκονται σχεδόν σε όλα τα είδη τροφίμων καθώς και στα ροφήματα.

Αυτά τα τρόφιμα και αναψυκτικά έχουν την ένδειξη «χωρίς ζάχαρη» ή «διαίτης». Συμπεριλαμβάνουν το γιαούρτι, τα αρτοποιήματα, το παγωτό, τις τσίχλες, τα ροφήματα. Επιπλέον, στην αγορά κυκλοφορούν άλλα υποκατάστατα όπως το νέκταρ αγαύης και το μέλι (που έχουν υψηλή συγκέντρωση φρουκτόζης) ως υγιεινότερες εκδοχές της συνηθισμένης ζάχαρης.

 Η ποσότητα των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών που θεωρούνται ασφαλείς για ημερήσια κατανάλωση ονομάζονται ΑΗΠ (Αποδεκτή Ημερήσια Πρόσληψη). Αυτό είναι το μέγιστο επίπεδο κατανάλωσης που θεωρείται ασφαλές προς καθημερινή κατανάλωση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής ενός ατόμου.

Παρόλο που οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες εγκρίθηκαν πρόσφατα από τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων μας δίνουν μια καλή ένδειξη για το όριο που θεωρείται ασφαλές, αλλα η κατανάλωση τεχνητών γλυκαντικών ουσιών είναι σίγουρα σε άνοδο.

Το περιθώριο ασφαλείας είναι μεγάλο και ακόμα και αν οι περισσότεροι καταναλωτές παραμένουν μέσα σε αυτό το όριο αυξάνουν την ποικιλία τροφίμων και ποτών από το γιαούρτι μέχρι τα αρτοποιήματα.

Πρόκειται για μια απόλυτη περίπτωση προσφοράς και ζήτησης, οι περισσότεροι καταναλωτές το απαιτούν, οι κατασκευαστές τροφίμων κάνουν αυτό το προοδευτικό βήμα προκειμένου να εκπληρώσουν αυτή την απαίτηση. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο και μόνο ως μέρος μιας καλά ισορροπημένης διατροφής που που βασίζεται σε τρόφιμα ολικής αλέσεως. Η ποικιλία και το μέτρο σε όλες τις τροφές συμβάλλει στην μείωση των πιθανών κινδύνων που συνδέονται με τις τροφές. Προκειμένου να κατανοήσουμε περισσότερο τις επιπλοκές των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών καθώς και την ΑΗΠ μπορεί να είναι χρήσιμη η επίσκεψη σε έναν διατροφολόγο ή διαιτολόγο.

Rate this item
(0 votes)