12 τρόποι για να μειώσετε τις ρυτίδες

Ανησυχείτε ότι το δέρμα σας δείχνει πιο γερασμένο απ' ό,τι νιώθετε; Παρακάτω αναφέρονται 23 τρόποι για να μειώσετε τις ρυτίδες - ξεκινώντας από τώρα!

 

Είτε είστε 35 και μόλις αρχίζετε να βλέπετε τα πρώτα σημάδια γήρανσης είτε 55 με το δέρμα σας να μην μπορεί να κρύψει την ηλικία σας, η αναζήτηση τρόπων για να μειώσετε τις ρυτίδες είναι πιθανόν κάτι που εντάσσεται στο ημερήσιο πρόγραμμά σας.

Την ίδια στιγμή, λένε οι ειδικοί, πολλοί από εμάς χάνουμε τη μάχη ενάντια στην καταπολέμηση των ρυτίδων βλέποντας ανήμποροι τη λάμψη της νεότητας να φεύγει.

Η Robin Ashinoff, δερματολόγος στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Χάκενσακ στο Νιου Τζέρσι, αναφέρει ότι πολλές γυναίκες όσο και άνδρες πιστεύουν ότι η γήρανση του δέρματος είναι αναπόφευκτη, αλλά με την πληροφόρηση και την τεχνολογία που διαθέτουμε σήμερα μπορούμε να φαινόμαστε όσο νέοι αισθανόμαστε.
Με σκοπό να σας προσφέρει βοήθεια στο θέμα αντιμετώπισης των ρυτίδων, η ιστοσελίδα ιατρικού περιεχομένου WebMD ρώτησε την Ashinoff αλλά και πολλούς άλλους ειδικούς τι είναι πραγματικά αποτελεσματικό για τη μείωσή τους. Παρακάτω αναφέρονται 23 τρόποι με τους οποίους οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι μπορείτε να δείτε διαφορά. Αν και κάποιοι από αυτούς απαιτούν επίσκεψη στο δερματολόγο, είναι πολλά αυτά που μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας.

Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τις ρυτίδες

1. Αποφύγετε τον ήλιο. Αποτελεί τη νούμερο 1 αιτία εμφάνισης ρυτίδων, με δεκάδες έρευνες να αποδεικνύουν την αρνητική του επίδραση. Σε μια μελέτη που έγινε σε πανομοιότυπα δίδυμα, ο πλαστικός χειρούργος Darrick Antell από τη Νέα Υόρκη, έδειξε ότι η έκθεση στον ήλιο έχει μεγαλύτερη σημασία ακόμα κι από την κληρονομικότητα. Τα άτομα που περιόρισαν τον χρόνο παραμονής τους στον ήλιο είχαν λιγότερες ρυτίδες και γενικά έδειχναν νεότερα από τα δίδυμα αδέρφια τους που παρέμεναν περισσότερες ώρες στον ήλιο.

2. Να φοράτε αντηλιακό. Αν πρέπει να βγείτε έξω στον ήλιο, η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας συστήνει να φοράτε αντηλιακό! Σας προστατεύει από τον καρκίνο του δέρματος και ταυτόχρονα βοηθά στην πρόληψη των ρυτίδων.

3. Μην καπνίζετε. Ορισμένες από τις έρευνες είναι ακόμα αντιφατικές μεταξύ τους, αλλά όλο και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι το κάπνισμα γερνά το δέρμα, κυρίως απελευθερώνοντας ένα ένζυμο που διασπά το κολλαγόνο και την ελαστίνη, τα βασικά συστατικά στοιχεία του δέρματος. Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε αδέρφια στην Ερευνητική Μονάδα Διδύμων στο Νοσοκομείο του Αγίου Θωμά στο Λονδίνο, βρέθηκε ότι το άτομο που ήταν καπνιστής εμφάνιζε περισσότερες ρυτίδες και λεπτότερο δέρμα συγκριτικά με τον δίδυμο αδερφό του που δεν κάπνιζε.

4. Κοιμηθείτε επαρκώς. Ο Nicolas Perricone, δερματολόγος στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ, σημειώνει ότι όταν δεν κοιμάστε αρκετά το σώμα σας παράγει υπερβολική κορτιζόλη, μια ορμόνη που διασπά τα κύτταρα του δέρματος. Κοιμηθείτε αρκετά, συμβουλεύει ο ειδικός, και θα παράγετε περισσότερη αυξητική ορμόνη, η οποία βοηθά το δέρμα να παραμείνει πιο παχύ, πιο ελαστικό και να έχει λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης ρυτίδων.

5. Κοιμηθείτε ανάσκελα. Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας προειδοποιεί ότι ο ύπνος σε συγκεκριμένες θέσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας οδηγεί στη δημιουργία ρυτίδων του ύπνου. Αυτές οι ρυτίδες παραμένουν στην επιφάνεια του δέρματος και δεν υποχωρούν όταν είστε ξύπνιοι. Όταν κοιμάστε στο πλάι αυξάνονται οι ρυτίδες στα μάγουλα και το σαγόνι, ενώ όταν κοιμάστε μπρούμυτα δημιουργούνται ρυτίδες στο μέτωπο. Προκειμένου να μειώσετε τον σχηματισμό ρυτίδων, Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας συνιστά να κοιμάστε ανάσκελα.

6. Μην συνοφρυώνεστε, φορέστε γυαλιά ανάγνωσης! Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας τονίζει ότι οποιαδήποτε επαναλαμβανόμενη έκφραση του προσώπου σας, όπως το συνοφρύωμα, οδηγεί στην υπερλειτουργία κάποιων μυών του προσώπου δημιουργώντας αυλακώσεις κάτω από την επιφάνεια του δέρματος. Τελικά οι αυλακώσεις γίνονται ρυτίδες. Και κάτι ακόμα: φορέστε γυαλιά ηλίου. Θα σας προστατεύσουν από τη δημιουργία ρυτίδων από τον ήλιο γύρω από τα μάτια και θα σας εμποδίσουν να συνοφρυώνεστε.

7. Τρώτε περισσότερα ψάρια, και ιδιαίτερα σολομό. Ο σολομός (όπως κι άλλα ψάρια κρύου νερού) αποτελεί σημαντική πηγή πρωτεϊνών, ένα δομικό στοιχείο για την καλή κατάσταση του δέρματος. Επίσης, αποτελεί μια καταπληκτική πηγή Ω3 λιπαρών οξέων. Ο δερματολόγος Nicolas Perricone αναφέρει ότι τα απαραίτητα λιπαρά οξέα τρέφουν το δέρμα και το διατηρούν νεανικό και γεμάτο ζωντάνια βοηθώντας στη μείωση των ρυτίδων.

8. Καταναλώστε περισσότερη σόγια. Μέχρι στιγμής, οι περισσότερες αποδείξεις προέρχονται από μελέτες σε ζώα, όμως έρευνες δείχνουν ότι ορισμένα συστατικά της σόγιας βοηθούν στην προστασία ή στη θεραπεία κάποιων βλαβών από την ηλιακή ακτινοβολία. Σε μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «European Journal of Nutrition», ερευνητές ανέφεραν ότι η λήψη συμπληρώματος διατροφής με βάση τη σόγια (άλλα συστατικά περιλαμβάνουν πρωτεΐνες ψαριών και εκχυλίσματα από λευκό τσάι, κουκούτσι σταφυλιού και ντομάτας, καθώς και αρκετές βιταμίνες) βελτιώνει τη δομή και τη σφριγηλότητα του δέρματος μόλις ύστερα από 6 μήνες.

9. Αντικαταστήστε τον καφέ με κακάο. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2006 στο περιοδικό «European Journal of Nutrition», οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το κακάο περιέχει υψηλά επίπεδα δύο αντιοξειδωτικών (επικατεχίνες και κατεχίνες) και προστατεύει το δέρμα από τον ήλιο, βελτιώνει τη ροή του αίματος στα κύτταρα του δέρματος, βοηθά την ενυδάτωση και κάνει το δέρμα να φαίνεται και να δείχνει πιο λείο.

10. Τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Σύμφωνα με τον δερματολόγο Stephen Kraus, το κλειδί βρίσκεται τις αντιοξειδωτικές ενώσεις τους. Οι ενώσεις αυτές καταπολεμούν τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες (ασταθή μόρια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα), πράγμα το οποίο βοηθά το δέρμα να δείχνει νεότερο και πιο λαμπερό και το προστατεύει από τη φωτογήρανση.

11. Χρησιμοποιήστε ενυδατική κρέμα. Η δερματολόγος Robin Ashinoff αναφέρει ότι ειδικά οι γυναίκες είναι τόσο απασχολημένες με το να ψάχνουν προϊόντα αντιγήρανσης που συχνά παραβλέπουν την αποτελεσματικότητα μιας απλής ενυδατικής κρέμας. Το ενυδατωμένο δέρμα απλά φαίνεται πιο ωραίο, κι έτσι οι ρυτίδες και οι γραμμές είναι λιγότερο αισθητές.

12. Μην πλένετε υπερβολικά το πρόσωπό σας. Σύμφωνα με τους δερματολόγους στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, το νερό κρατά το δέρμα σας ενυδατωμένο και τα φυσικά έλαια το προστατεύουν από τις ρυτίδες. Αν πλένετε το πρόσωπό σας πάρα πολύ συχνά, απομακρύνετε ταυτόχρονα και την προστασία του. Επίσης, εκτός κι αν το σαπούνι σας περιέχει και ενυδατικά στοιχεία, καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσετε ένα καθαριστικό γαλάκτωμα.

Rate this item
(0 votes)