Τα οφέλη της γλυκοπατάτας στην υγεία

Rate this item
(1 Vote)
Published in health;

Η ταπεινή γλυκοπατάτα είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά της, γλυκιά. Γεμάτη από σημαντικές θρεπτικές ουσίες, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διατροφή μας.

 Η συμβολή της γλυκοπατάτας στη διατροφή

 Η γλυκοπατάτα περιέχει μια μεγάλη ποσότητα καροτένιων συμπεριλαμβάνοντας τη βήτα-καροτίνη και τη λουτεΐνη. Τα καροτένια μετατρέπονται στο συκώτι σε βιταμίνη Α. Επίσης, η γλυκοπατάτα είναι καλή πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Β6 και άλλων σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών όπως ο χαλκός, το μαγγάνιο και η βιοτίνη. Η γλυκοπατάτα περιέχει μια ποσότητα πρωτεΐνης, αλλά μεγαλύτερη ποσότητα υδατανθράκων και φυτικών ινών, και έχει σημαντικά μικρή ποσότητα σακχάρων.

 Τα οφέλη της γλυκοπατάτας για την υγεία

 Η καροτίνη είναι η πορτοκαλί χρωστική ουσία που βρίσκεται στη γλυκοπατάτα. Η μετατροπή της καροτίνης σε βιταμίνη Α την κάνει εξαιρετική τροφή για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και τη διατήρηση της υγιούς επιδερμίδας.

     Η κατανάλωση μιας υγιούς, καλά ισορροπημένης διατροφής είναι σημαντική για τη διατήρηση της γενικής υγείας. Επίσης, είναι σημαντική για τη διασφάλιση της υγιούς όρασης. Η έρευνα έχει δείξει ότι ο κίνδυνος εκφύλισης της ωχράς κηλίδας μπορεί να μειωθεί σημαντικά καταναλώνοντας τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά που είναι σημαντικά για την υγεία της οράσεως, ιδιαίτερα λουτεΐνη, βιταμίνη Α και C που βρίσκονται όλες στη γλυκοπατάτα.

 Η γλυκοπατάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό προλαμβάνοντας την οξείδωση των κυττάρων.

Η εντατική έρευνα έχει δείξει ότι η γλυκοπατάτα είναι ένα τρόφιμο με πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ο Γλυκαιμικός Δείκτης μετράει το ποσοστό των υδατανθράκων που απελευθερώνονται από τα διάφορα τρόφιμα στο αίμα. Ο υψηλός ΓΔ προκαλεί σημαντική αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, ενώ ο χαμηλός ΓΔ έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Αυτά είναι καλά νέα για τους διαβητικούς και για τα άτομα με αντίσταση στην ινσουλίνη, καθώς έχει την ιδιότητα να σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να βελτιώνει την ανταπόκριση στην ινσουλίνη.

 Αν σας ανησυχεί επί του παρόντος οποιαδήποτε από τις προηγούμενες καταστάσεις μια επίσκεψη σε έναν φυσιοπαθητικό ή διατροφολόγο θα σας παρέξει περισσότερες πληροφορίες για τη διατροφή και την υγεία.

 Επιλέξτε και αποθηκεύστε

     Είναι σημαντικό να επιλέξετε μια σκληρή γλυκοπατάτα. Επίσης, όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα της τόσο πιο υψηλή περιεκτικότητα έχει σε καροτένια. Να αποφεύγετε τις μαλακές, μαραμένες πατάτες, καθώς επίσης και όσες έχουν πρασινωπή απόχρωση. Αυτό το πράσινο χρώμα υποδηλώνει την παρουσία της τοξικής ένωσης που ονομάζεται σολανίνη. Η σολανίνη μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από δυσμενείς επιπτώσεις για την υγεία όταν καταναλωθεί. Παραδείγματος χάρη:

  •    Διάρροια
  •    Πονοκέφαλοι

   Σε πολλές περιπτώσεις αναπνευστική και κυκλοφορική καταστολή.

   Οι γλυκοπατάτες μπορούν να διατηρηθούν μέχρι και 10 μέρες αποθηκευμένες στο σκοτάδι σε καλά αεριζόμενες περιοχές.

Προτάσεις σερβιρίσματος:

   Λιωμένες.

   Σε κύβους ή φέτες, ραντισμένες με ελαιόλαδο και ψημένες σε μέτριο φούρνο για 45 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσουν.

   Σωταρισμένες σε κύβους.

   Για νόστιμα, υγιεινά πατατάκια κόψτε σε λεπτές φέτες και περιχύστε τις γλυκοπατάτες με ελαιόλαδο. Ψήστε σε μέτριο φούρνο για 20 λεπτά μέχρι να γίνουν τραγανές.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.