Έκζεμα και διατροφή

Rate this item
(1 Vote)
Published in health;

Το έκζεμα είναι μια πάθηση που χαρακτηρίζεται από ερυθρότητα, φαγούρα και εξανθήματα στο δέρμα. Μπορεί να είναι επώδυνη και δυσάρεστη και για τα παιδιά και για τους ενήλικες.

Η πραγματική αιτία του εκζέματος δεν έχει προσδιοριστεί πλήρως παρόλο που πρόκειται για μια κατάσταση υπερευαισθησίας.

Αυτό σημαίνει ότι το δέρμα αντιδρά διαφορετικά σε κάποια υλικά απ’ ότι παρατηρείται σε άτομα χωρίς έκζεμα. Η επιδερμίδα

μπορεί να ξηρανθεί και τα αλλεργιογόνα μπορούν να προκαλέσουν ερυθρότητα και φαγούρα. Αν το δέρμα σπάσει η φαγούρα μπορεί να οδηγήσει σε μόλυνση αφού η επιδερμίδα είναι ευάλωτη σε μικρόβια και άλλες αιτίες. Τα γονίδια παίζουν ρόλο στην ανάπτυξη του εκζέματος και η τροφική αλλεργία μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα.

Οι τροφές προκαλούν έκζεμα;

   Αδιάψευστες έρευνες δεν δείχνουν ότι οι τροφές προκαλούν έκζεμα, αν και είναι γνωστό ότι μερικά τρόφιμα μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα. Οι πιο συνηθισμένες τροφικές αλλεργίες είναι τα αυγά, το γάλα, τα θαλασσινά, η σόγια, τα φιστίκια και το σιτάρι. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η τροφική αλλεργία είναι διαφορετική από την τροφική δυσανεξία. Μια τροφική αλλεργία περιλαμβάνει μια ανοσοποιητική απόκριση και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι επικίνδυνη για την υγεία. Οι τροφικές αλλεργίες είναι κληρονομικές, επομένως αν ο σύντροφός σας υποφέρει από τροφική αλλεργία υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα να υποφέρουν και τα παιδιά σας. Μπορεί να είναι δύσκολο να προσδιοριστεί αν οι τροφές επιδεινώνουν το έκζεμα καθώς μπορεί να το επηρεάζουν πολλοί άλλοι παράγοντες (για παράδειγμα τα αρώματα, οι βαφές μαλλιών, οι χημικές ουσίες, οι περιβαλλοντικές συνθήκες, τα κατοικίδια, η χλόη και η γύρη).

Μια ισορροπημένη διατροφή

     Η καλύτερη συμβουλή για όσους υποφέρουν από έκζεμα είναι να προσπαθήσουν να έχουν μια ισορροπημένη διατροφή. Αν υποπτεύεστε ότι μια συγκεκριμένη τροφική αλλεργία μπορεί να επιδεινώνει τα συμπτώματα του εκζέματός σας θα πρέπει να επισκεφτείτε έναν διαιτολόγο και να το συζητήσετε. Αυτός θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε μια διατροφή που αφαιρεί πιθανά αλλεργιογόνα, αλλά παραμένει ισορροπημένη και σας παρέχει ενέργεια και απαραίτητες θρεπτικές ουσίες. Μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνο να κόψετε απλώς τροφικές ομάδες χωρίς να το ελέγξετε πρώτα με έναν ειδικό.

     Αν απλώς προσπαθείτε να βελτιώσετε τη διατροφή σας θα πρέπει να εστιάσετε στην κατανάλωση πολλών φρέσκων φρούτων και λαχανικών, δημητριακών (κατά προτίμηση ολικής άλεσης), άπαχων πηγών πρωτεϊνών όπως άπαχα πουλερικά, κόκκινο κρέας, θαλασσινά, γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, αβγών και εναλλακτικών πηγών λαχανικών όπως τόφου και όσπρια. Επίσης, θα πρέπει να επιδιώκετε να έχετε τη μεγαλύτερη πρόσληψη λιπαρών από τα ακόρεστα λίπη (συνήθως φυτικά λίπη όπως ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, σπόροι, αβοκάντο) και να μειώσετε την κατανάλωση ραφιναρισμένων και επεξεργασμένων τροφίμων. Επίσης, θα πρέπει να επιδιώκετε την κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού καθημερινά.

     Το έκζεμα είναι μια πάθηση όπου η υπερευαισθησία προκαλεί ερυθρότητα, φλεγμονή και κνησμό στο σώμα. Τα τροφικά αλλεργιογόνα μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα, αλλά αν υποπτεύεστε ότι έχετε τροφική αλλεργία θα πρέπει να το ελέγξετε με τον γιατρό και τον διαιτολόγο σας πρώτα για να βεβαιωθείτε ότι εξακολουθείτε να έχετε ισορροπημένη διατροφή. Ο γιατρός σας είναι σε θέση να σας δώσει εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης των συμπτωμάτων, όπως φάρμακα ή διάφορες αλοιφές και προϊόντα.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.