Το κόκκινο κρέας αυξάνει τον κίνδυνο της πρώιμης θνησιμότητας

Rate this item
(0 votes)
Published in health;

Έρευνα: Το κόκκινο κρέας αυξάνει τον κίνδυνο της πρώιμης θνησιμότητας

Στις δυτικές κοινωνίες το κόκκινο κρέας συνδέεται συχνά με τη δυνατή καλή υγεία. Η υπόθεση αυτή έχει αμφισβητηθεί από πολλούς διαιτολόγους και άλλους επαγγελματίες της υγείας εδώ και πολλά χρόνια, καθώς και από τους χορτοφάγους, αλλά στην πλειοψηφία των νοικοκυριών το κρέας παραμένει το κύριο πιάτο στα περισσότερα γεύματα.

Μια νέα μελέτη στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και άλλες πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το κόκκινο κρέας έχει ορισμένους κινδύνους για την υγεία συμπεριλαμβάνοντας και τον κίνδυνο του πρώιμου θανάτου. Καιρός να γίνει το κρέας συνοδευτικό πιάτο ή να εξαφανιστεί τελείως;

Το διάσημο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου δημοσίευσε πρόσφατα μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον ερευνητή του Χάρβαρντ Frank Hu και την ομάδα του στη διαδικτυακή μορφή του Archives of Internal Medicine. Η μελέτη παρακολούθησε τις διατροφικές συνήθειες σε πάνω απο 37.000 άντρες για μια περίοδο 22 ετών και σε πάνω από 83.000 γυναίκες για μια χρονική περίοδο 28 ετών. Ο Δρ. Hu συνόψισε τα αποτελέσματα της μελέτης με αυτά τα λόγια, όπως αναφέρεται σε ένα άρθρο στην εφημερίδα Sydney Morning Herald: «Αυτή η έρευνα παρέχει σαφείς ενδείξεις ότι η τακτική κατανάλωση κόκκινου κρέατος, ιδιαίτερα του επεξεργασμένου κρέατος, συμβάλλει ουσιαστικά στον πρόωρο θάνατο.»

 Περισσότερα στοιχεία ότι το κόκκινο κρέας μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο θάνατο 

     Όσο μεγάλη ήταν αυτή η μελέτη μια ακόμα μεγαλύτερη διεξήχθη από την Αμερικανική Ένωση Συνταξιούχων Ατόμων (AARP) με το ίδιο αποτέλεσμα. Κι αυτή η μελέτη που δημοσιεύτηκε στη στήλη Archives of Internal Medicine σε ένα άρθρο με τίτλο «Κατανάλωση κρέατος και θνησιμότητα»(Meat Intake and Mortality) εντόπισε τις διατροφικές συνήθειες σε πάνω απο μισό εκατομμύριο ατόμων ηλικίας μεταξύ 51 και 71 ετών μέσω ενός εκτεταμένου ερωτηματολογίου συχνότητας κατανάλωσης τροφών. Προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα λήφθηκαν επίσης υπόψη παράγοντες όπως οικογενειακό ιστορικό καρκίνου, κάπνισμα, κατανάλωση αλκοόλ, παχυσαρκία, κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, και άλλοι.

Αυτή η μελέτη εξέτασε την κατανάλωση κόκκινου, λευκού και επεξεργασμένου κρέατος καταλήγοντας σε διαφορετικά συμπεράσματα για το καθένα. Συμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα Rashmi Sinha: 

Ø  Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος έδειξε «έναν συνολικά αυξημένο κίνδυνο γενικής, καρκινικής και καρδιαγγειακής (CVD) θνησιμότητας, καθώς και άλλα είδη θανάτων και στους άντρες και στις γυναίκες.»

Ø  Η κατανάλωση άσπρου κρέατος έδειξε «μια αντίστροφη σχέση όσον αφορά την γενική και την καρκινική θνησιμότητα» και μια πολύ μικρή αύξηση του κινδύνου της καρδιαγγειακής νόσου(CVD).

Ø  Η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος έδειξε «συνολικά αυξημένο κίνδυνο γενικής, καρκινικής και θνησιμότητας από την καρδιαγγειακή νόσο, καθώς και άλλα είδη θανάτων και στους άντρες και στις γυναίκες».

     Όλα αυτά τα συμπεράσματα προέκυψαν από τη σύγκριση των πεμπτημορίων με την υψηλή κατανάλωση (ομάδες)  με τα πεμπτημόρια με τη χαμηλότερη κατανάλωση.

     Αυτές είναι μόνο δύο πρόσφατες μελέτες που καταδεικνύουν έντονα ότι τα υψηλά επίπεδα κατανάλωσης επεξεργασμένου και κόκκινου κρέατος συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας και ασθενειών. Ενώ η μέτρια ή η περιστασιακή κατανάλωση κρέατος δεν μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία, αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το άρθρο στην εφημερίδα Sydney Morning Herald που προαναφέρεται παραπάνω, «αντικαθιστώντας το κόκκινο κρέας με καρύδια ο κίνδυνος της γενικής θνησιμότητας μειώθηκε κατά 19%, ενώ τα πουλερικά ή τα δημητριακά ολικής άλεσης μείωσαν τον κίνδυνο κατά 14% και το ψάρι κατά 7%.»

      « Μετριοπάθεια σε όλα τα πράγματα» είναι πάντα μια καλή συμβουλή, αλλά όταν πρόκειται για το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας που μπορεί να περιέχουν τεχνητά συστατικά και υποπροϊόντα του κρέατος καλύτερη συμβουλή μπορεί να είναι η κατανάλωσή τους με μεγαλύτερο μέτρο από άλλες διατροφικές πηγές. Αντί το κόκκινο κρέας να είναι το κύριο πιάτο, υπολογίστε το, όπως κάνουν πολλές κοινωνίες, ως περιστασιακό πιάτο ή συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο και ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή που προάγει τη μεγάλη διάρκεια ζωής και την καλή υγεία για εσάς και την οικογένειά σας.

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.