Συμβουλές για υγιεινούς υδατάνθρακες

Rate this item
(0 votes)

Από πότε η λέξη «υδατάνθρακες» εντάχθηκε στο καθημερινό μας λεξιλόγιο; Από τότε που οι δίαιτες-αστραπή έγιναν γνωστές στο ευρύ κοινό. Στις μέρες μας πολλές γυναίκες και άντρες που βρίσκονται σε δίαιτα προσπαθούν να αποφεύγουν τους υδατάνθρακες προκειμένου να χάσουν το περιττό λίπος που ενδεχομένως έχουν στην κοιλιά, τους γλουτούς και τους μηρούς τους.

Όμως το θέμα είναι ότι δε μπορούμε να ζήσουμε χωρίς υδατάνθρακες. Ο οργανισμός μας τους χρειάζεται.

Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας του σώματός μας. Όταν καταναλώνονται, μετατρέπονται άμεσα σε γλυκόζη αίματος, η οποία δίνει ενέργεια στον οργανισμό μας για ολόκληρη την ημέρα. Η γλυκόζη αίματος είναι, παραδείγματος χάρη, το βασικό καύσιμο που προτιμά ο εγκέφαλός μας. Οι υδατάνθρακες δε μπορούν να αποθηκευθούν στο σώμα όπως γίνεται με τις βιταμίνες, κι έτσι τα αποθέματα υδατανθράκων του οργανισμού μας πρέπει να αναπληρώνονται τακτικά.

Εφόσον όμως χρειαζόμαστε τους υδατάνθρακες, γιατί έχουν αποκτήσει τελευταία τόσο κακή φήμη; Αφού μετατρέπονται σε ζάχαρη, αν δεν χρησιμοποιήσουμε αυτή τη ζάχαρη (γλυκόζη αίματος) που υπάρχει στο σώμα μας, τότε αυτή θα μετατραπεί σε λίπος και θα αποθηκευθεί με τη μορφή αυτή. Αυτό δε σημαίνει ότι οι υδατάνθρακες είναι βλαβεροί-απλά καταδεικνύει το γεγονός ότι πολλοί από εμάς καταναλώνουμε περισσότερους υδατάνθρακες από όσο πρέπει, καθώς και ότι καταναλώνουμε τους «λάθος» υδατάνθρακες. Κάποιοι από τους λάθος υδατάνθρακες είναι:

  • Άσπρα μακαρόνια
  • Άσπρο ψωμί
  • Άσπρο ρύζι
  • Κέικ
  • Πίτσα φτιαγμένη με άσπρο αλεύρι
  • Μπισκότα
  • Πατάτες

 Δεν χρειάζεται να κόψετε εντελώς αυτούς τους «λάθος» υδατάνθρακες-απλά χρειάζεται μέτρο και έλεγχος των μερίδων. Κανείς δεν χρειάζεται να φάει μισό κέικ «στην καθισιά του», αλλά μία μικρή μερίδα ώστε να δοκιμάσετε το κέικ, θα ικανοποιήσει την επιθυμία σας για κάτι γλυκό, χωρίς να σας επιβαρύνει με περιττά κιλά.

Υπάρχουν επίσης τροφές με τις οποίες μπορείτε να αντικαταστήσετε τους «λάθος» υδατάνθρακες, τις οποίες μάλιστα είναι εύκολο να παρασκευάσετε στο σπίτι καθώς μαγειρεύετε. Ακολουθούν κάποιοι «καλοί», υγιεινοί υδατάνθρακες που μπορείτε να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας ξεκινώντας σήμερα κιόλας:

  • Αν σας αρέσει το άσπρο ψωμί, επιλέξτε καλύτερα ολικής άλεσης
  • Αν τρώτε έτοιμα ζαχαρούχα δημητριακά με γάλα για πρωινό, προτιμήστε δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες
  • Σας αρέσει το γαλλικό ψωμί; Επιλέξτε μπαγκέτα πολύσπορη ή ολικής άλεσης
  • Αντικαταστήστε τα άσπρα ζυμαρικά με ζυμαρικά ολικής άλεσης
  • Αντικαταστήστε το άσπρο ρύζι με καστανό ρύζι
  • Αποφύγετε τις μπάρες δημητριακών και προτιμήστε ολικής άλεσης γκοφρέτες από ρύζι
  • Ρίξτε νιφάδες βρώμης ή φύτρο σταριού στα δημητριακά πρωινού
  • Ρίξτε κομμένα φρούτα στα δημητριακά πρωινού σας, τις σαλάτες, το γιαούρτι ή όποιο βραστό κρέας -ή ψάρι- με χόρτα μπορεί να παρασκευάζετε
  • Το να σερβίρετε φακές, φασόλια ή άλλα λαχανικά με το κυρίως γεύμα σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος να προσθέσετε ωφέλιμους υδατάνθρακες στο πιάτο σας

Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνετε υδατάνθρακες, διαφορετικά το σώμα σας θα ταλαιπωρηθεί και θα γίνετε λιγότερο παραγωγικοί. Αν σε αυτή την φάση γυμνάζεστε, είναι πολύ σημαντικό να τρώτε ένα γεύμα με άφθονους καλούς υδατάνθρακες μισή με μία ώρα πριν την άσκηση. Θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε για να γυμναστείτε, και θα κάψετε αυτούς τους υδατάνθρακες σε χρόνο μηδέν.

 

Ειδαν προσφατα

  • Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!
    Πως να απομακρύνετε το σμήγμα, και τα μαύρα στίγματα από τη μύτη σας!

    Κοιταζόμαστε στον καθρέφτη καθημερινά θαυμάζοντας (ή ως ασυγκράτητη επιθυμία) την εμφάνισή μας και κριτικάροντας τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει σ’αυτήν. Οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι πανάδες ή τα σημάδια γήρανσης, το σχήμα των χειλιών μας και EW – τι είναι αυτά τα μαύρα σημάδια;

  • Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας
    Πως να αφαιρέσετε την βαφή των μαλλιών σας

     ΄Εχει συμβεί σε όλες μας, αυτή η βαφή μαλλιών με την οποία βάψαμε τα μαλλιά μας, αντί για ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ που περιμέναμε να βγει, να βγει τελικά πραγματικά απαίσια. Είτε είναι ημι-μόνιμη, σχεδόν μόνιμη ή τελείως μόνιμη, μπορείτε να απομακρύνετε τη βαφή από το κεφάλι σας χρησιμοποιώντας τεχνικές για την αφαίρεση του χρώματος.

  • Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας
    Οφέλη για την υγεία από το τσάι μέντας

    Για αιώνες το τσάι μέντας ήταν απολαυστικό για τη δροσιστική γεύση του, καθώς επίσης και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Παραδοσιακά, το συνιστούσαν οι βοτανολόγοι και άλλοι φυσικοί θεραπευτές για την ανακούφιση από μια σειρά διαταραχών.

  • Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!
    Πως να θεραπεύσετε τον κνησμό και την φαγούρα στο κεφάλι!

    Υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από έναν κνησμό που δεν λέει να ικανοποιηθεί από λίγο ξύσιμο; Ξύνοντας το κεφάλι σας συχνά φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητικό, καθώς οι άνθρωποι το συνδέουν συχνά με κάποια ασθένεια ή με την έλλειψη καθαριότητας.

  • Ανταύγειες στα Μαλλιά
    Ανταύγειες στα Μαλλιά

     Θεωρείτε ότι οι ανταύγειες στα μαλλιά είναι παιχνιδάκι; Ξανασκεφτείτε το. Κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές ιδέες και τάσεις για ανταύγειες στα μαλλιά αυτές τις μέρες, στις οποίες πολλές γυναίκες παίρνουν μέρος, ακόμη κι αν σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δεν θα έπρεπε.